lördag 18 september 2010

Kanskecross igen

En kvart innan jag skulle ge mig ut för att bygga träningsbana i morse så regnade och blåste det från sidan så att rutorna puttade ner blomkrukorna från fönsterbrädet. En lätt tvekan på genomförande - Kanskecross när den är som bäst. Nästa mentala prövning kom 100 meter ner på gatan när jag hörde ett skraaaap, tittade ner och såg storklingan kasta vackert med fem millimeter i sida. Senast det såg ut så där fick jag skaffa en ny klingbult och gissa om så var fallet även denna gång. Bingo på rad två!

Helomvändning, in i förrådet och fram med fincrossen. Regnet hade nu upphört och istället sken en låg, stark sol rätt genom ett vidöppet hål i klingan. Trodde inte mina ögon men tvingades konstatera att även det här vevpartiet saknade en bult. Summering; tre klingbultar bortkörda inom loppet av två veckor. Tänker belasta likviden med ett inköp av Loctite 243 imorgon.

Kanskecross blev det ändå och fem pers slöt upp och provkörde en ny, seg bana - Hondacrossen, som går till 90 procent på gräs. Tror att det kan funka som en träningsbana framöver, schysst med ett lite längre varv på runt 7-8 minuter i väta. Medverkande crossåkare uppvisade en föredömlig spontanitet och tävlade i egen takt runt banan som kändes bättre och bättre allt eftersom.


Cedwin öppnade säsongen i Mölndal.

Men, en bult skulle ändå visa sig höra till de mindre förlusterna idag. Efter någon timmas harvande i vätan så tackade klisterfogen anno december -09 för sig och tubdäcket bak fräste till i leran när ventilinfästningen slets sönder. Ett styck Tufo Flexus Dyrus i bingen alltså och promenad hem på det!

Och DÄR är träningen slut.

Läge att handla istället för att sura. Klartecken till Brengdahl, jämfotahopp till bilen och in till stan för att åtgärda, varifrån vi just återvänt fyra timmar senare, mätta på kaffe och med fem påsar avkalkningsmedel i fickan. Vart gick det fel och varför var jag nära att köpa både en MacBook Pro och ett par Bowers & Wilkins hörlurar istället?

Johan var förresten ute och eldade med MCK-bussen igår så nu är den ledsen och vill inte starta. Tänk att en liten brand i motorrumet kan stoppa en så gammal buss.

Död igen?


 
Kongo kör bussen.

Ingen har vågat ringa Kongo och berätta ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar